Tjugotvå år

Idag vaknade man hyffsat tidigt. Lite ångest över att man nu mera är 22 år gammal. Bestämde mig för att jag skulle ge mig själv en extra snoozning på klockradion i födelsedagspresent. Beräknar körtid till Simrishamn ungefär 15 minuter. Kanske lite optimistiskt, iaf halv åtta på morgonen. Mycket bilar i vägen så det tar ungefär 20 minuter.

Väl framme i Simrishamn så möter jag upp Pontus. Han ger mig min första och för övrigt mycket fin 22 års present. Det var en reklam penna från Statoil. Så jag får väl även tacka Statoil för denna magnifika present.

Ärendet i Simrishamn för dagen är att träffa ekonomichefen på Plastal för att få lite idér och insperation till vår kandidatuppsats. Jag som tidigare praktiserat på Plastal känner mig nästan som hemma ibland kontoren. Ekonomichefen på Plastan verkar vara en mycket trevlig kille. Han såg verkligen inte ut som man skulle kunna föreställa sig att en ekonomichef ser ut. T-shirt med någon form av hårdrockartryck och kavaj till det. Han berättar lite för oss om vad som är aktuellt på Plastal. Vi får mycket insperation och har in princip bestämt oss för att använda oss av Plastal i uppsatsen. Allt ska bara smalas av och kontrolleras med får handledare innan det spikas.

Sedan blev det en riktigt lyxig födelsedagsfrukost. Det blev bullar med kötbullar och rödbetssallad. Kanske en av världens godaste smakkombinationer. Perfekt!

Sen åker vi hem om till mig för att Pontus ska kunna skriva ut sitt CV och personligabrev för det under dagen kommande mötét med en kanske framtida arbetsgivare. En tur ner till Bo O för att kolla läget där. Mycket ombyggnationer och grejer. Men både jag och Pontus kom snabbt fram till att det inte var någon höjdaraffär.

Vidare ner till Tomelilal golfbana för lite driverange träning. Har nog inte varit där på 2 månader. Min sving var en katastrof. Borde verkligen åka ner oftare. Men nu när båda mina golfkompisar försvunnit så är det inte lika roligt. Att bara köra ner själv känns så tråkigt.

Frågan som återkommer varje dag, återkom som vanligt även idag.: "Vart ska vi äta idag?"
Vi bestämde oss för Ingelsta Kalkon. Det blev deras berömda smörgåstårta. Den här gången en lite ordentligare bit. Pontus erbjöd sig att bjuda eftersom jag fyller år. Tack så mycket Pontus! Smörgåstårtan smakade lika förträffligt som alltid.

Sedan får vi köra tillbaka hem om igen för att Pontus lyckades glömma sitt ny utskrivna CV hemma hos mig. Jag lämnar sedan Pontus för att låta han avhandla sitt möte. Själv kör jag ner till Åkes Däck för att försöka forska fram vilka däck som jag ska köpa inför GGN. Vilka däck som funkar bäst på (eller snarare i) dynga.

När Pontus är klar med mötet så gör vi oss redo för lite crossåkning på stubben. Pontus som inte testat att köra cross innan får nöjet att köra min, Honda 450 4-takt. Jag själv tar min lillebrors, Kawa 250 2-takt. Vi kör runt och leker i nästan en timme. Tiden går fort när man har roligt. Kom fram till att jag trivs ganska bra med min maskin jämför med en betydligt mer svårkörd 2-taktare.

Nu ska jag hoppa i duschen och sedan åka och inhandla ingredienserna till min favorit efterrätt! Ikväll kommer det att bjudas på marängswiss! Och då menar jag inte Mc Donalds lite tragiska tolkning av marängswiss. Nä det blir Christoffers version! Versionen där alla själv bestämmer vad de vill ha mycket av!

Kommentarer
Postat av: Alle

Grattis och hoppas du har en bra fortsatt dag ! :)

2009-10-02 @ 17:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0