lång dag på högskolan

Dagen började med en extremt snabb dusch, följt av en ännu snabbare frukost. Ut med Siri (hunden) fort som tusan. Sedan bar det iväg till Kristianstad.

Dagen började med en gästföreläsare från HSB. Han berättade om sitt första jobb på en redovisningsbyrå. Jag kände igen mig mycket väl, var det mitt jobb han pratade om? Han berättade sedan på ett mycket skrytigt vis om sitt jobb på HSB. Man såg att han njöt när han hade lyckats avhysa (vräka) någon. Visst är det rätt att man ska ut när man inte kan betala, men man behöver ju inte se nöjd ut bara för det. Hade varit proffsigare att se lite med medlidande ut. Men killen verkade trivas mycket bra med sitt jobb och det är ju kanon bra. Inget jobb jag skulle vilja ha. Tur det finns så mycket olika jobb att välja på.

Åter till dagens kanske viktigaste fråga: "Vad ska vi äta idag?" Pontus erbjöd sig bjuda på makaroner och köttfärsås. Ett erbjudande som man verkligen inte kan tacka nej till. Det smakade mycket gott! Tack än en gång Pontus!

Vidare drogs en extremt kort skiss iväg om vår kandidatuppsats till handledaren/examinatorn Stig och Leif. Hoppas de gillar vår idé.

Lite tv-spels golf där jag blev totalägd. Vann 2 av 11 hål. Tillbaka mot skolan. Klara mig från parkeringsböter även denna gång.

Nu var det dags för en föreläsning av Pierre fransmannen som kan allt om statistik. Vi har inte haft någon kurs med han sen första terminen i ettan. En lärare jag tycker mycket gott om, både duktig på att lära ut och rolig att lyssna på. Minns när han berätta om att han gjorde statistik med olika fördelar på bilar i förhållande till pris för att sedan ta den bilen som stack utanför linjen. Mest bil för pengarna helt enkelt. Han berätta att han köpt bilen och att den var kanon bra.

Föreläsningen bestod mest av repitition av SPSS och kvantitativa undersökningar. En nyttig föreläsning som friska upp minnet ordentligt. Hade varit enklare att anylsera en kvantitativ undersökning tror jag. Men som läget ser ut nu så känns en kvalitativ betydligt mer lämplig. Kan inte komma på något sätt vi kan få in en kvantitativ som skissen ser ut i mitt huvud just nu för vårt arbete.

Fick även en försenad födelsedagspresent idag. Den bestod av en femhundralapp som Siri kom glatt springande med i munnen. Tack så mycket Siri, och troligen bör jag även tacka min pappa. Har svårt att tro att Siri lyckats spara ihop till en hel femhundring med hennes dåliga veckopeng.

Siri med min försenade födelsedagspresent.


Kommentarer
Postat av: jennifer

naaaw, va söt hund :D grymt söt bild!

2009-10-06 @ 17:29:00
URL: http://supertasty.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0