första helgen som 22 åring

Fredag kvällen bestod av fika. Som det barn jag är så bjöd jag på marängswiss. Och kaffe till det så klart, så några vuxenpoäng har jag. Fick ytterliggare presenter av Mormor&Morfar och Farmor&Farfar, pengar woooho precis vad jag behöver...

Lördagen skulle det jobbas. Vaknar och det öser ner. Avvaktar en timme sen bär det iväg mot Ystad. Först sorteras det brädor och takpannor. Sedan bär det iväg till tippen med det som är skrot. Det lastas fullt på släpen och v8:an i Dodgen sjunger underbart vackert när jag kör och upp till miljöstationen för att sortera byggavfallet.

Åker till Ewas Grill (kiosken vid Överskotssbolaget och rusta) köper vitlökshamburgare den godaste hamburgaren som Ystad har att erbjuda för tillfället. Till detta givetvis Coca Cola, det är ju trots allt lördag.

Tillbaka till verkligheten. Dags att riva ett par hundra meter byggställning för att sedan packa det fint i korgar. Ett riktigt tungt slit jobb, tyckte faktiskt lite synd om de som ska behöva bygga och riva byggställningar 8/5. Sammanfattningsvis en bra träningsdag inför GGN. Regn och rusk och möra ben. Kvällen spenderas framför tven och jag somnar ganska direkt.

Söndagen är det så klart crossåkandet i Ilstorp som gäller. Lastar hästtransporten och åker iväg. Väl framme vid banan verkar det som träningen är inställd pågrund av det dåliga vädret. Men folk är ute och kör ändå. Jag och min trogne crosskompis Joel bestämmer oss för att dåligt väder och dynga är perfekta träningsförhållande. Det bär ut i dynan, lite smål halt men nya bakdäcket ger rätt bra med fäste ändå tycker jag. Joel vurpar efter ett par varv, gnällde om att han fått lite ont i tummen igen. Vi kör vidare så klart vidare. Snart är det min tur att lägga mig i dyngan, tyvärr med ganska hög fart. Gör lite ont i handleden, lättare stukning. Vad som är värre, hojen ligger långt ner i dygnan. Blir tungt att lyfta upp tänker jag. Men laddar på för fullt, lika bra att ta i med alla krafter direkt. Får upp hojen lätt som en plätt. Kickar igång den, startar på första! Försöker spruta ner Joel med dynga när jag kör iväg. Han som stannat så snällt för att se hur det gick med mig. Fortsätter köra varv på varv, dynga är roligt och banan är riktigt lättkörd just nu, ny hyvlad och fin.

Efter körandet bär det av hem, men enbart för att lämna Hondan och byta om. Sen bär det av in till Ystad för att bygga ny byggställning. Den här gången en lite äldre mer slitten variant. Det avslutas ganska snabbt. Börjar få in rutinen för hur det fungerar när man ska bygga ställning. Alltid en bra kunskap att ha i bagaget.

Hem till OC igen. Ska hjälpa Åke ta in sina enorma kaktusar.  Han sa att det skulle vara ett extremt tungt och omständigt meck att få in dem. Men jag tyckte det gick relativt smidigt ändå. Lyckades dock sticka mig en gång på låret och en gång på rumpan. Kaktusar är sticksiga dem. Vi lastar dem på pallar för att slippa ha samma jobb en gång till.

Hondan står fint fastspänd i Hästtransporten

 

Efter önskemål från en av mina bloggläsare kommer här en bild på hästtransporten.
Här syns även "Siris bil" även kallad "Hästbilen".


Kommentarer
Postat av: Alle

Synd att jag missade marängswissen.. :/

2009-10-05 @ 21:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0