-10 kr i onödan

Var på föreläsning idag. Faktiskt en mycket intressant sådan. Det förelästes om utmätning, kronfogdens förfarande och konkurs. Något som verkligen behöver kunnas. Vi har en äldre man som heter Pontus som föreläsare. Han är rolig att lyssna på. Tyvärr hör han mycket dåligt så det är inte lika roligt att prata med han.

Under dagens rast rusade jag och Pontus (inte föreläsaren, en kurskompis) som vanligt ner till cafét (som inte är ett café utan snarare en butik med café priser) för att köpa en stor kopp kaffe till priset av 10 kr. Precis när vi fyllt våra kaffekoppar kommer Josephine och berättar att de serverar gratis kaffe i ett tält på gården. Gratis är alltid godast. Men vi får surt betala 10 kr var för kaffet.

Jag pratar väldigt mycket i telefon när jag är ute och kör bil. Har en gammal SonyEricsson blåtands handsfree som jag fått ärva av min mamma. Tyvärr så suger batteriet på den. Så jag bestämde mig för att köpa en ny häromdagen. Kollade såklart runder på Internet och bestämde mig för att köpa SonyEricssons billigaste för tillfället. Kom fram till att elgiganten var billigaste. De ville endast ha 190 kr enligt deras hemsida. Kollade såklart att artikeln inte var märkt med gäller endast på Internet. Hittade ingen sådan märkning. Kollade lagerstatusen i Kristianstad. Fanns i lager. Perfekt tänkte jag. Då kör jag och köper en sådan på vägen hem. In på Elgiganten för att köpa handsfreen till fynd pris tyckte jag. Dessutom få den dirkekt i handen och kunna betala med kontanter! Bryta några femhundringar då och då behövs ju. Ser priset 249 kr dessutom inga på hyllan. Frågar en expedit, han säger att det inte finns några i lager. Sen börjar vi diskutera priset, en kollega säger att det är speciella priser som gäller på internet. Jag påpekar att varför skriver de då på visa produkter att priset endast gäller på internet. Han klickar in på deras hemsida för att visa någon finstilt text. Troligen med någon form av prisförbehåll. Jag blir som vanligt irriterad nu när jag inte fick som jag ville. Nu är det slut handlat på elgiganten för min del. Inte för att jag någonsin har varit en stor kund hos dem. Men nu får det räcka.

Kommer att maila elgiganten senare ikväll med mina synpunkter. Kommer givetvis att publicera både mail och svar här.

Tyvärr elgiganten. Nu beställer jag från dustin istället!


Kommentarer
Postat av: Josephine

Haha...undrade ni inte varför det stod ett stort orangefärgat tält på skolgården?

2009-10-05 @ 17:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0